*Profesor prišiel do učebne o 10 minút skôr ako žiaci, aby sa mohol hodinu poriadne pripraviť a už nedočkavo čakal na svojich študentov. Dnes mal veľmi dobrú náladu. Hneď ako zvonček zazvonil, tak sa do triedy začali valiť nedočkavý študenti. Keď už boli všetci na svojich miestach profesor vstal a milo povedal:* Dobrý deň, žiaci. Som rád, že sa vás tu aj dnes nahromadilo toľko *Povie, keď si pohľadom prezrie triedu a pokračuje:* Vidím, že sa vám praktická hodina páčila a preto v nich budeme pokračovať. *Milo dodá a znovu pokračuje:* Takže, dnes by som vám chcel ukázať nejaké skupenské premeny. Presnejšie transfiguráciu vody na ľad alebo paru. Myslím, že ste sa toto kúzlo učili na čarovaní. Takže, to kúzlo je aquamenti. Je to kúzlo na vyčarovanie vody, ale aj na premenu ľadu na vodu.* Naplnil pohár vodou, spravil správny pohyb a povedal:* glacerus * voda sa premenila na ľad * Takže kúzlo glacerus premieňa vodu na ľad* Potom si vzal ďalší pohár s vodou urobil známy pohyb a povedal* vaporis *Voda začala bublať a vyparila sa* Ako vidíte, tak kúzlo vaporis slúži na premenu vody na paru. Ak ste si pamätali, tak tieto kúzla sú prvé transfiguračné kúzla. Tak, a teraz si to všetci precvičíte * Potom pred každého vyčaroval dva poháre s vodou a povedal* Všetci si to prosím vyskúšajte. Myslím, že prútiky máte všetci, ale keby náhodou nie, tak nájdete nejaké v skrini* ukáže na starú skriňu* Dobre, môžete začať* Všetci študenti pomaly precvičovali kúzla a profesor sa medzi nimi prechádzal. Občas im pomáhal a bolo počuť už len ozývajúce sa výkriky „glacerus“ a „vaporis“. Všetci študenti sa veľmi snažili a bolo na nich vidieť, že sa im to páči. Keď aj posledný študent premenil všetko tak, ako mal, tak sa profesor znova postavil pred tabuľu a začal rozprávať* Ide vám to celkom dobre a teraz si ukážeme ako môžeme všetko premeniť naspäť, alebo zmeniť iné skupenstvo ako vodu. Takže, tieto kúzla fungujú ako detonátory. To znamená že sú si navzájom protizaklínadlami. Čiže, ak chceme z ľadu urobiť vodu použijeme aquamenti a ak paru, tak vaporis. Takisto, ak chceme z pary urobiť ľad, použijeme glacerus, a ak chceme spraviť vodu, tak aquamenti. Dúfam, že vám je to všetkým jasné. Takto to funguje pri všetkých týchto troch zaklínadlách. Teraz si znova premeňte svoje skupenstvo v pohároch na také aké chcete. *Hneď ako to povedal, tak všetci žiaci začali čarovať a už to išlo všetkým celkom pekne, až na jedného chlapca, ktorému zrazu vybuchol pohár. Profesor k nemu prišiel a povedal* To nič, naučíš sa to. Reparo* Povedal a opravil mu pohár a potom sa mu venoval. Ostatní už všetko vedeli. Potom povedal* To by bolo na dnes všetko. Dúfam že sa vám hodina páčila. Na domácu úlohu prosím, za 1. skúšajte tieto kúzla v študovni. Poháre s vodou tam už budú pripravene. A aby ste nezabudli písať, ešte vypracujte tieto otázky* Na tabuli sa objavili otázky:*
Domáca úloha:
2, Čo sú to detonátory?
3, Kde by ste mohli využiť skupenské premeny?
4, Ktoré kúzlo vyčaruje vodu?
Posielajte na mail robert.haide.brong@gmail.com.