2/1
*Vojdeš do peknej a svetlom zaliatej druháckej učebne pre transfiguráciu a sadneš si na voľné miesto v lavici a čakáš na to kedy profesor začne, lebo už sedí pripravený za katedrou.* Tak dobrý deň, študenti. *Začne.* Som rád, že ste sa aj tento rok rozhodli študovať transfiguráciu a prišli ste na moju hodinu. Tak, aby sme nestrácali čas, začneme. Dnes budeme mať prvú praktickú hodinu. Naučíme sa jedno z najjednoduchších transfiguračných kúziel. Toto kúzlo transfiguruje zápalku na ihlu. Možno sa vám to niekedy zíde. *Profesor namieril prútik na zápalku a povedal:* Desireum *Zápalka sa zmenila na ihlu.* Tak teda môžete vidieť, že kúzlo sa nazýva DESIREUM. Prosím, vyskúšajte to. * Žiaci začali cvičiť kúzlo. Profesor chodil medzi nimi a opravoval ich. Keď už všetci premenili zápalku na ihlu, začal:* A teraz ešte jedno kúzlo, ktoré síce nesúvisí s transfiguráciou, ale určite sa vám zíde. Je to kúzlo na vyčarovanie ohňa. Môže to byť LACARNUM INFLAMARE ale INCEDIO. Obidva spôsoby sú správne. Ukážem vám to. *Namieril prútikom na papier a povedal * Incedio! * Papier sa rozhorel a preto ho profesor hneď uhasil.* Dnes by som vám chcel ešte ukázať nejaké skupenské premeny. Presnejšie transfiguráciu vody na ľad alebo paru. Myslím, že ste sa toto kúzlo učili na čarovaní. Takže, to kúzlo je aquamenti. Je to kúzlo na vyčarovanie vody, ale aj na premenu ľadu na vodu.* Naplnil pohár vodou, spravil správny pohyb a povedal:* glacerus * voda sa premenila na ľad * Takže kúzlo glacerus premieňa vodu na ľad* Potom si vzal ďalší pohár s vodou urobil známy pohyb a povedal* vaporis *Voda začala bublať a vyparila sa* Ako vidíte, tak kúzlo vaporis slúži na premenu vody na paru. Ak ste si pamätali, tak tieto kúzla sú prvé transfiguračné kúzla. Tak, a teraz si to všetci precvičíte. * Potom pred každého vyčaroval dva poháre s vodou a povedal. * Všetci si to prosím vyskúšajte. Myslím, že prútiky máte všetci, ale keby náhodou nie, tak nájdete nejaké v skrini. * ukáže na starú skriňu* Dobre, môžete začať* Všetci študenti pomaly precvičovali kúzla a profesor sa medzi nimi prechádzal. Občas im pomáhal a bolo počuť už len ozývajúce sa výkriky „glacerus“ a „vaporis“. Všetci študenti sa veľmi snažili a bolo na nich vidieť, že sa im to páči. Keď aj posledný študent premenil všetko tak, ako mal, tak sa profesor znova postavil pred tabuľu a začal rozprávať* Ide vám to celkom dobre a teraz si ukážeme ako môžeme všetko premeniť naspäť, alebo zmeniť iné skupenstvo ako vodu. Takže, tieto kúzla fungujú ako detonátory. To znamená, že sú si navzájom protizaklínadlami. Čiže, ak chceme z ľadu urobiť vodu použijeme aquamenti a ak paru, tak vaporis. Takisto, ak chceme z pary urobiť ľad, použijeme glacerus, a ak chceme spraviť vodu, tak aquamenti. Dúfam, že vám je to všetkým jasné. Takto to funguje pri všetkých týchto troch zaklínadlách. Teraz si znova premeňte svoje skupenstvo v pohároch na také aké chcete. *Hneď ako to povedal, tak všetci žiaci začali čarovať a už to išlo všetkým celkom pekne, až na jedného chlapca, ktorému zrazu vybuchol pohár. Profesor k nemu prišiel a povedal* To nič, naučíš sa to. Reparo* Povedal a opravil mu pohár a potom sa mu venoval. Ostatní už všetko vedeli. Potom povedal* To by bolo na dnes všetko. Dúfam že sa vám hodina páčila.*
Domáca úloha:
1, Aké kúzlo použiješ na premenu zápalky na ihlu a na vyčarovanie ohňa?
2, Choď do študovne, kde si precvič tieto zaklínadlá(RPG príbeh v študovni).
3, Čo sú to detonátory?
4, Kde by ste mohli využiť skupenské premeny?
5, Ktoré kúzlo vyčaruje vodu?
6, Bonusová úloha: Nájdi nejaké obrázky týkajúce sa transfigurácie.
Posielajte na mail robert.haide.brong@gmail.com.